להיות מותג אופנה ירוק זה כבר ממזמן לא עוד טרנד חולף, מצד אחד יכולה להיות לכם השפעה חיובית על הסביבה ומצד שני הלקוחות עשויים להעריך אתכם בזכותה ואף להצטרף לגישתכם המעודדת קיימות. אז מה חשוב בהקמת מותג אופנה ירוק?
הכל מתחיל בבחירת ספקים
חפשו ספקים שיש להם רמה גבוהה של שליטה על שרשרת האספקה שלהם ושהם יודעים מאיפה מגיעים חומרי הגלם. כך יהיה לנו פשוט יותר להבין אם החומרים בהם אנחנו משתמשים באמת ממוחזרים או אקולוגיים על פי תקן שיהיה ניתן להשיג ביתר קלות.
קדמו יוזמות סביבתיות
אם בחרתם להקים עסק לאופנה בת קיימא עליכם לתרגם את הזיקה לערך הקיימות גם באמצעות עשייה למען הסביבה וכן ליצור מעורבות בקרב אנשי הצוות והלקוחות. כך למשל תוכלו להתחבר למועדים, חגים וימים מיוחדים הקשורים לטבע וליזום פעילויות כמו: נטיעת עצים, מבצע ניקיון חופים, טיולי לקוחות בטבע ועוד, כל אלו יחד יהפכו את העסק שלכם למיוחד ומסקרן יותר.
האם בית העסק שלכם ידידותי לסביבה?
במידה והעסק שלכם הוא חנות פיזית או סטודיו עליכם להיות “ירוקים במקסימום”, להקפיד על תהליכי מחזור של כוסות האספרסו ועד האשפה, לעשות שימוש בחשבוניות דיגיטליות ירוקות החוסכות הדפסה ושימוש בנייר, עבודה עם חומרי גלם ירוקים, נורות חשמל חסכוניות וכיו”ב. כמו כן, חשוב לשקף זאת ללקוחות באמצעות שילוט מתאים.
אז יש לכם מותג אופנה ירוק, מה עם האריזה?
היות והעסק שלכם הוא בתחום הקמעונאות הקפידו שגם האריזות יהיו אריזות מחומרי נייר ממוחזרים או לחילופין משקיות בד לשימוש חוזר. אין סיכוי שנפגוש אצלכם שקיות מניילון או חומרים אחרים שאינם ידידותיים לסביבה ומסכנים את כדור הארץ.
השקיעו בהסברה ובהדרכה
מסתבר שלא מספיק להיות מותג לאופנה בת קיימא אם לא משקיעים בשני דברים עיקריים וחשובים, ראשית עליכם להקפיד על תדריכים לעובדים ולהעשיר אותם עם תכנים בתחום הקיימות וזאת על מנת שידעו באיזו שפה לדבר עם הלקוחות וכן להשיב לשאלות בנושא באופן שוטף ומקצועי.
ושנית, מומלץ שכל חומרי המיתוג, ההסברה והפרסום שלכם ישלבו הסבר מעניין על הקשר שלכם לתחום הקיימות ומדוע בחרתם בו? וכיצד מעצם הצריכה שלכם גם הלקוחות הופכים לחלק משמעותי בתהליך של שמירה על איכות הסביבה וכדור הארץ המופלא שלנו.
בהצלחה !